loading...

دندانپزشكي

دندانپزشكي

بازدید : 172
دوشنبه 9 خرداد 1401 زمان : 13:10

طلای سفید معمولاً آلیاژی از طلای زرد و سایز فلزات است که علاوه بر سخت‌تر کردن خاصیت فلز طلا، رنگ سفید و درخشانی به آن می‌بخشد. ترکیب طلای زرد و پلاتین مرسوم‌ترین آلیاژ در ساخت طلای سفید است. مس، نقره، نیکل، پالادیوم و روی رایج ترین فلزاتی هستند که برای ساخت رنگ های مختلف طلا از آن ها استفاده می شود. بسته به میزان فلزی که در طلا استفاده می شود، رنگ های مختلفی تولید می شود. مثلا در طلای سفید نیکل و روی بیشتری وجود دارد، در حالی که طلای زرد حاوی مس بیشتری است.

طلای سفید به دلیل خلوص پایین‌تر، دوام و مقاومت بیشتری نسبت به طلای زرد دارد و از نظر قیمت مقرون ‌به‌ صرفه‌تر از طلای زرد و زیورآلات با جنس پلاتین است. میزان سفیدی و درخشش این آلیاژ بستگی به فلزات استفاده شده و نسبت اضافه شدن آن‌ها با یکدیگر دارد. بد نیست این نکته را هم اضافه کنیم که معمولاً برای اینکه زیورآلات ساخته‌شده با طلای سفید، درخشنده‌تر به نظر برسند یک لایه رودیوم هم روی آن می‌کشند.

تفاوت طلا سفید و نقره

در نگاه اول تشخیص طلا سفید و نقره بسیار سخت است. رنگ هر دو نقره ای است، اما این دو فلز فراتر از ظاهر اولیه، کاملاً متفاوت هستند. نقره فلزی براق و گرانبها است که به دلیل زیبایی و هدایت الکتریکی بالا ارزش زیادی دارد.

نقره بصورت خالص بسیار نرم است و به راحتی خراشیده می شود و با سایش کمی تغییر شکل می دهد. در حالی که طلای سفید در برابر خوردگی و ضربه مقاوم است. برای تولید زیورآلات نقره غالباً برای استحکام بیشتر با مس آلیاژ می شود. به نقره مخلوط شده با مس، نقره استرلینگ می گویند.

طلای زرد بهتر است یا سفید؟

تفاوت طلای زرد و سفید چیست؟ گرچه طلا سفید طلای کامل نیست، اما در عوض طلای زرد دارای مشکلات خاص خود است. طلا یک فلز نرم است و راحت تر خراشیده میشود. شما همیشه می توانید زردی طلا را جلا دهید، اما پولیش کردن طلا همیشه یک لایه از طلای شما را به همراهش می برد. در مقابل، هنگامی که طلای سفید باعث خراش های زیادی می شود، شما همیشه می توانید آنها را پاکسازی کنید و قطعه را با ردیوم پر کنید و لایه سطحی طلا و جواهر را بازیابی کنید. طلا زرد با عیار پایین با دوام تر است.

منبع: https://www.asby.ir/

بازدید : 125
دوشنبه 9 خرداد 1401 زمان : 13:10

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه مصنوعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است. اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد.

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کنند. برخی از مهمترین علل زبان سبز که علاوه بر تغییر رنگ زبان، باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف، منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل میشود. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

برفک معمولا باعث می شود که زبان یک ظاهر سفید داشته باشد. اما بسته به اینکه عفونت چگونه رشد می کند، ممکن است در طول زمان به رنگ سبز تغییر کند. برفک همچنین باعث بروز مشکلات زیر میشود:

  • ضربه و یا تغییر در بافت در زبان یا لوزه ها
  • درد دهان
  • مشکل یا درد در زمان بلع
  • خونریزی بر اثر غذا، یا توسط دندان یا مسواک

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. این اتفاق به دلیل ایجاد سلول های کراتین رخ می دهد. این سلول ها پروتئین هایی هستند که موی انسان را تشکیل می دهند. این ساختار می تواند به زبان بافتی خشن و مودار بدهد. این سطح خشن همچنین زمینه ای عالی برای رشد قارچ ها و باکتری دهان و دندان را فراهم می کند که می تواند زبان سبز را نیز ایجاد کند.

زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است. هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

  • طعم عجیب و غریب در زبان
  • احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن
  • بوی بد دهان

عوامل موثر بر زبان مودارعبارتند از: بهداشت دهان و دندان مخصوصا زمانی که یکی از پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند ونیر دندان را انجام داده اید و به بهداشت دهان و دندان رسیدگی نمیکنید. استفاده از داروهای خاص مانند آنتی بیوتیکها و یا تنباکو و کافئین نیز دلیل دیگری برای این اتفاق است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

بازدید : 123
دوشنبه 9 خرداد 1401 زمان : 13:09

اگر تصمیم گرفته اید که به نوزاد خود پستانک بدهید، بعد از چهار هفته که عادت های شیردهی کاملا جا افتاد، بسیاری از متخصصان اطفال و دندانپزشکان یک پستانک ارتودنسی ژله ای را توصیه می کنند.

پستانک ارتودنسی ژله ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پستانک های ارتودنسی ژله ای برای جلوگیری از بد ترازی دندان و مشکلات ارتودنسی بعدی در سنین بزرگسالی طراحی شده اند؛ زیرا دندان های شیری در نهایت جای خود را به دندان های بزرگسالی می دهند. یک پستانک ارتودنسی دارای یک نوک است که از پایین صاف شده و از بالا گرد می شود و به طور خاص برای استحکام، طبق دهان و فک در حال رشد کودک طراحی شده اند. هنگام مکیدن، آن ها دقیقا مانند نوک پستان مادر در دهان کودک صاف می شوند که طبیعی ترین عمل مکیدن را انجام دهند و فشار روی لثه و دندان های در حال رشد را کاهش دهند.

مزیت پستانک ارتودنسی ژله ای

مطالعات نشان داده است که پستانک های ارتودنسی نسبت به پستانک های گرد سنتی کمتر باعث اپن بایت یا اوربایت می شوند. با این حال، بهترین راه جلوگیری در برابر آسیب دندانی، محدود کردن زمان پستانک و گرفتن پستانک پس از یک سالگی از کودک است؛ حتی اگر یک پستانک ارتودنسی باشد.

باید ها و نباید های پستانک

  • پستانک را تمیز کنید که هم کودک و هم ذهن شما آرام شود.
  • یک پستانک متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید.
  • پس از چهار هفته استفاده از پستانک، در صورت هرگونه ترک یا پارگی، پستانک را تعویض کنید؛ زیرا تمام پستانک ها به مرور زمان و با استفاده از آن فرسوده می شوند.
  • با کشیدن از همه جهات، پستانک را از نظر آسیب یا ضعف بررسی کنید.
  • هیچ ماده غذایی یا مایعی به پستانک اضافه نکنید؛ زیرا این امر می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.
  • اجازه ندهید کودک پستانک را بجود؛ زیرا باعث خرابی پستانک می شود.
  • پستانک را در معرض تابش مستقیم آفتاب یا در مجاورت گرما قرار ندهید و از ذخیره آن در مواد ضد عفونی کننده خودداری کنید.

از کجا بفهمم کودک من پستانک می خواهد؟

کودک شما ممکن است نشانه هایی از زمان مناسب برای دادن پستانک به شما نشان دهد. اگر کودک شما علائم زیر را از خود بروز داد، نشان دهنده آن است که به پستانک احتیاج دارد:

  • بطری شیر کودک را با خوشحالی می مکد حتی اگر خالی باشد.
  • روی انگشتان یا شست خود را می مکد.
  • گوشه پتو یا اسباب بازی های خود را می مکد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

بازدید : 118
دوشنبه 9 خرداد 1401 زمان : 13:09

دندان ها به مرور با بالا رفتن سن می توانند تغییر رنگ بدهند، پس افرادی که کاندیدای سفید کردن دندان های خود هستند می توانند با روش بلیچینگ، دندان های خود را سفید و روشن کنند.

بلیچینگ چیست؟

در روش بلیچینگ از یک ماده موثرسفیدکننده که عوارضی برای دندان ها ندارد، استفاده می شود. اما بلیچینگ بر مشکلات ساختاری دندان، لمینت ها، پرکردگی ها، نواحی زرد ریشه و پوسیدگی دندان تاثیر سفیدکنندگی ندارد. سفید کردن دندان با بلیچینگ تا 1سال الی 18 ماه دوام دارد که برای سفیدی طولانی دندان ها نیاز به تکرار بلیچینگ است. این نکته را باید توجه داشته باشیم که بهتر است قبل از بلیچینگ، ابتدا دندان ها را جرم گیری کنیم، سپس بلیچینگ کردن دندان ها انجام شود تا بلیچینگ ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

موانع انجام بلیچینگ با پودر بلیچینگ

  • کسانی که دچار بیماری حاد قلبی یا دیابت هستند نباید بلیچینگ انجام دهند.
  • افرادی که زیر 16 سال دارند.
  • بیماران دارای دندان های حساس
  • داشتن بیماری های مربوط به لثه
  • آسیب دیدن ریشه دندان
  • بارداری و شیردهی
  • پوسیدگی دندان

تفاوت استفاده از پودر بلیچینگ و لمینت

لمینت دندان لایه‌ای هم رنگ با دندان با جنس کامپوزیت یا سرامیکی است که بر روی دندان چسبانده می شود و باعث اصلاح فرم یا رنگ دندان می‌شود. اما بلیچینگ با تحت تاثیر قرار دادن مینای دندان، سبب روشن‌تر شدن رنگ عاج می‌شود. استفاده از این روش ماندگاری بالایی دارد و به دنبال آن دندان ها نیز طبیعی‌تر به نظر خواهند رسید.

تفاوت استفاده از پودر بلیچینگ و جرم گیری

در جرم گیری، پزشک جرم های ایجاد شده بر روی دندان را با دستگاه اولتراسونیک از روی دندان بر می دارد. سپس دندان را با برس یا خمیر مخصوص تمیز می کند و برخلاف بلیچینگ دندان، صرفاً بافت ظاهری دندان روشن و سفید می شود و ماندگاری و دوام کوتاهی دارد.

عوارض بلیچینگ

  • کاهش مقاومت دندانی
  • تغییرات بافت های سخت دندانی
  • حساسیت دندانی
  • آسیب به بافت نرم

علل تغییر رنگ دندان ها

  • وجود فلوراید بیش از حد در آب
  • ترک های ریز مینایی
  • درمان نادرست ریشه
  • ترمیم های آمالگام
  • مصرف دخانیات
  • پوسیدگی دندان
  • عوامل ژنتیکی
  • ترومای دندان
  • افزایش سن

آیا استفاده از پودرهای سفید کننده خانگی می تواند جایگزین بلیچینگ شود؟

افراد بسیاری از خمیر دندان یا پودر بلیچینگ برای سفیدی دندان خود استفاده می کنند اما قدرت سایندگی بالای این محصولات باعث آسیب به مینای دندان می شود. یا به دلیل داشتن ساخارین می توانند موجب سرطان شوند. در نتیجه دندانپزشکان استفاده از روش هایی مانند پودر بلیچینگ را توصیه نمی کنند.

منبع: https://www.chalava.ir/

بازدید : 142
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 زمان : 17:08

در حال حاظر به لطف تبلیغات بیشمار دندانپزشکان خوب یا بد در میان مردم صبحت زیادی از ارتودنسی نامرئی می شود. بیشتر افراد تمایل دارند بودن اینکه کسی متوجه درمانشان شود، بدون سر و صدا دندان های خود را مرتب کنند. از این حیث دستگاه های نامرئی مانند اینویزیلاین ها واقعا سرشناس هستند.

با این حال هنوز هم درمان های ثابت جایگاه محکم خود را دارند و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارند.

آیا ارتودنسی ثابت به زودی جای خود را به ارتودنسی نامرئی می دهد؟

نباید محبوبیت روز افزون ارتودنسی نامرئی باعث شود که ما تصور کنیم به زودی چنین روشی جای تمام روش های ثابت را خواهد گرفت. حقیقت آن است که شاید تمایل بیشتر مردم به نامرئی بودن دستگاه های ارتودنسی است اما فراموش نکنیم که مشکلات پیچیده ارتودنسی تنها را روش های ثابت درمان می شوند. و ما همانطور که گفته شد نمی توانیم با شکل نامرئی و متحرک ارتودنسی این مشکلات را برطرف کنیم.

ما شاید در آینده به سمتی پیش برویم که دستگاه های ثابت هم تقریبا نامرئی شوند اما اینکه ارتودنسی نامرئی با الاینرهایی مانند اینویزیلاین بخواهد جایگزین تمام روش های دیگر شود ممکن نیست.

کدام روش ارتودنسی برای من مناسب تر است؟

اینکه دقیقا کدام روش ها برای شما مناسب هستند را معمولا متخصص ارتودنسی مشخص می کند. و بنابراین تا زمانی که شما تحت ویزیت قرار نگیرید مشخص نمی کند چه روشی برای شما مناسب تر است. با این حال اگر فکر می کنید نامنظمی دندانی اندکی دارید و همزمان ناهنجاری فکی ندارید می توان گفت شما کاندید مناسبی برای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف خواهید بود. برعکس اگر مشکل نامنظمی شدید دندانی دارید و در کنارش ناهنجاری فکی نیز مشهود دارید دیگر باید به فکر ارتودنسی ثابت باشید. لطفا برای بررسی و تشخیص دقیق حتما یک متخصص ارتودنسی در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید و برای ویزیت و معاینه به او مراجعه کن

بازدید : 88
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 زمان : 17:06

پس از کشیده شدن دندان اگر با عفونت مواجه شده باشید علائم خاصی را تجربه می کنید که با تشخیص به موقع آن ها می توانید فوری به دندانپزشک مراجعه کرده و به درمان عفونت کمک کنید. برخی از مهمترین علائم عفونت پس از کشیدن دندان عبارتند از:

بوی بد دهان که پس از مسواک زدن از بین نمی رود

طعم تلخی که پس از شستشو با آب نمک از بین نمی رود

تب بالای 37 درجه

دردی که به مسکن های تجویز شده پاسخ نمی دهد

تورم لثه

حساسیت به دما روی دندان ها

تورم غدد گردن

تورم فک

درد در محل استخراج یا سوکت

احساس درد در فک پایین

در صورتی که علائم بالا را برای مدت طولانی تجربه کرده اید اما هنوز به دندانپزشک مراجعه نکرده اید احتمال گسترش عفونت به بخش های مختلف بدن وجود دارد. در این حالت علائم نگران کننده سپسیس بروز می کند که حتما باید فوری به آن ها توجه شود. چنانچه هر یک از علائم زیر را تجربه می کنید فورا به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید:

مشکل در بلع یا تنفس

خون ریزی بیش از حد

بی حسی یا از دست دادن احساس مداوم

وجود خون یا چرک در ترشحات بینی

خروج چرک از حفره دندان کشیده شده

درمان عفونت دندان شامل چه مورادی می شود؟

همانطور که در ابتدای صفحه نیز اشاره شد، درمان می تواند شامل تخلیه عفونت، آنتی بیوتیک درمانی و شستشوی دهان باشد. دندانپزشک ممکن است برای پیشگیری از عفونت جدد باکتری های اطراف حفره را کاملا از بین برده و یا حتی اقدام به جرمگیری دندان در ناحیه عفونت کند. سپس حفره را پوشانده و آن را پانسمان می کند. در موارد شدید تر که عفونت گسترش یافته به تشخیص دندانپزشک یا پزشک درمان های دیگر صورت خواهد گرفت.

بازدید : 144
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 زمان : 16:52

از جمله اصلی ترین تفاوت های این دو روش عبارتند از:

اولین و اصلی ترین تفاوت این دو روش در قابلیت حرکت دندان ها است. دندان های مصنوعی متحرک بوده و امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد که شاید برای برخی افراد ناخوشایند باشد. اما ایمپلنت ثابت است و نیازی به خارج کردن آن از دهان نیست (البته امروزه برخی دندان های مصنوعی قابلیت چسبیدن به لثه را دارند، اما حالت بدی داخل فک ایجاد می کنند)

به دلیل اینکه دندان مصنوعی روی فک قرار می گیرد بنابراین در حین غذا خوردن باعث ایجاد فشار دندان ها به لثه می شود که باعث تحلیل رفتن فک می شود و باید پس از چند سال به دلیل تغییر ساختار استخوان فک این دندان ها تعویض شوند. در حالی که این مشکل در کاشت ایمپلنت وجود ندارد، زیرا به دلیل پیچ شدن ایمپلنت های دندانی داخل فک و جوش خوردن آنها با استخوان فک، مانند سایر دندان ها شده و مشکلی پیش نخواهد آمد.

هزینه ایمپلنت دندان بیشتر از هزینه دندان مصنوعی است، بنابراین برای انتخاب بهترین روش به بودجه ای که در نظر دارید نیز توجه داشته باشید.

از نظر زیبایی و ظاهر طبیعی، قطعا ایمپلنت های دندانی خیلی بهتر از دندان مصنوعی هستند. چرا که قالب پروتزهای متحرک بر روی فک قرار می گیرند و باعث برآمدگی لب ها می شوند، اما در روش ایمپلنت دندان این مشکل وجود ندارد.

شباهت دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان

اصلی ترین شباهت این دو روش در این است که جنس هر دو مصنوعی بوده اما نحوه جایگذاری آنها با یکدیگر متفاوت است.

• هر دوی این روش ها نیاز به مراقبت دارند در غیر این صورت پس از مدتی دچار جرم شده و باعث آسیب به بافت لثه می شود.

کاشت ایمپلنت دندان بهتر است یا گذاشتن دندان مصنوعی؟

برای تصمیم گیری بین ایمپلنت و دندان های مصنوعی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

چند سال دارید؟

چنانچه سنتان زیر 60 سال است ما به شما کاشت ایمپلنت را توصیه می کنیم، چرا که این روش یک درمان دائمی است. اما چنانچه سنتان بالای 60 سال است دندان مصنوعی برای شما بهترین گزینه است.

تراکم استخوان شما در چه وضعی است؟

برای کاشتن ایمپلنت نیاز است که فرد استخوان فک قوی و مستحکمی داشته باشد. بنابراین در صورتی که تراکم استخوان شما به دلیل آسیب، بیماری های لثه و یا بالا رفتن سن از بین رفته است، ایمپلنت گزینه مناسبی برای شما نیست. البته با وجود موارد گفته شده امکان پیوند استخوان نیز وجود دارد که روشی هزینه بر و زمان بر است.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

بازدید : 141
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 زمان : 16:35

همه ما برای یکبار هم که شده گذرمان به مراکز دندانپزشکی اعم از کلینیک یا مطب دندانپزشکی افتاده است، اما کلینیک دندانپزشکی چیست و چه تفاوتی با مطب دندانپزشکی دارد؟

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی شامل چندین اتاق است که در آنجا چندین دندانپزشک عمومی، دندانپزشک متخصص و دستیار دندانپزشک فعالیت دارند.

از آنجا که خدمات درمانی و زیبایی و همچنین تجهیزات کلینیک های دندانپزشکی بسیار گسترده تر از مطب دندانپزشکی است بنابراین شما بدون نیاز به مراجعه به مراکز مختلف می توانید کلیه خدمات دندانپزشکی خود را در بالاترین سطح کیفیت و مناسب ترین قیمت دریافت کنید.

انواع خدمات درمانی کلینیک دندانپزشکی

خدمات درمانی به منظور درمان دندان درد، پوسیدگی دندان، عفونت لثه و دندان، جرم گیری دندان و ... انجام می شود. از جمله رایج ترین خدمات درمانی یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی عبارتند از:

جرم گیری دندان

یکی از رایج ترین خدمات درمانی دندانپزشکی؛ جرم گیری دندان است. این پروسه درمانی باعث از بین رفتن باکتری های و جرم های انباشته شده دندان ها می شود.

پرکردن دندان

دندانپزشک حفره های دندانی حاصل از پوسیدگی را با مواد مخصوص پر می کند. البته شیوه و موادی که برای پر کردن دندان های جلویی و عقبی استفاده می شود از یکدیگر متفاوت هستند.

عصب کشی دندان ها

در صورتی که پوسیدگی های دندانی شدید باشد عصب کشی دندان یا همان درمان ریشه برای از بین بردن عفونت و دردهای دندانی الزامی می شود.

کشیدن دندان

در درمانگاه دندانپزشکی برای درمان دردهای شدید دندانی در صورتی که پر کردن یا عصب کشی موثر نباشد، باید دندان کشیده شود.

ایمپلنت دندان

یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ابزاری است که دارای پیچی از جنس تیتانیوم است و با جراحی در فک بالا، پایین یا هر دو فک ثابت می شود.

از آنجا که مواد به کار رفته در ساخت ایمپلنت های دندان کاملا ایمن هستند به همین دلیل احتمال واکنش بدن انسان به آن تقریبا صفر است.

البته لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که از آنجا که این روش یک روش دائمی، ایمن و کاملا شبیه به دندان انسان است هزینه ایمپلنت دندان نیز به نسبت سایر روش های مشابه مانند دندان مصنوعی بیشتر است.

امروزه در دنیای علم دندانپزشکی ایمپلنت های بسیاری وارد بازار شده اند که هر کدام با نام برند خاصی یا کشور سازنده خاص خود مشهور هستند. بنابراین هزینه ایمپلنت دندان بر اساس برند و کشور سازنده متغیر است.

بازدید : 137
شنبه 10 ارديبهشت 1401 زمان : 18:27

در صورتی که مبتلا به عفونت دندان یا فک هستید، ابتدا باید نسبت به درمان عفونت اقدام کنید سپس کاشت دندان انجام دهید.

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی می بایست با دقت و احتیاط انجام گیرد. به همین منظور قبل از کاشت دندان، قند خون توسط پزشک بررسی شود، در صورتی که شرایط مساعد بود اقدام به کاشت ایمپلنت می کند.

چنانچه دخانیات مصرف می کنید، بهتر است قبل از انجام ایمپلنت مصرف دخانیات را کنار بگذارید یا حداقل مصرف آن را به حداقل برسانید.

چنانچه از داروهای ضد انعقاد خون یا آسپرین استفاده می کنید پزشک خود را در جریان بگذارید، امکان دارد پزشک معالج از شما بخواهد که یک هفته قبل از کاشت دندان مصرف این داروها را قطع کنید.

در صورتی که تحت درمان رادیوتراپی به خصوص در ناحیه فک و صورت هستید و یا به صورت طولانی مدت تحت درمان بیس فسفونات هستید، نباید کاشت ایمپلنت داشته باشید.

ایمپلنت دندان در بارداری نیز ممنوع است مگر اینکه پزشک معالج شما اجازه این کار را بدهد.

مزایای ایمپلنت دندان

افزایش زیبایی و اعتماد به نفس؛

سرعت بالای کاشت؛

طول عمر ایمپلنت دندان در صورتی که بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت شود، مادام العمر است.

ثابت بودن؛

حفظ سلامت دهان و دندان؛

ظاهری شبیه به دندان های طبیعی دارد.

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان در صورت مراجعه به افراد غیر متخصص می تواند بلند مدت باشد، بنابراین در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان دقت و وسواس لازم را داشته باشید. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان هم می تواند عوارض ایمپلنت دندان را به حداقل برساند. از جمله خطرات ایمپلنت دندان عبارتند از:

ایجاد عفونت در محل کاشت ایمپلنت؛

امکان آسیب به سایر دندان ها؛

آسیب عصبی که درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن لثه، لب ها و چانه را به دنبال دارد.

• در صورتی ک ایمپلنت فک بالا از یکی از حفره های سینوس بیرون زند، باعث مشکلات سینوسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان

بازدید : 142
شنبه 10 ارديبهشت 1401 زمان : 18:20

اخیرا در تبلیغات دیده می شود که از شکل جدید درمان های ارتودنسی صحبت می شود. ادعا می شود که این شیوه درمان که ارتودنسی نامرئی است، بهترین نوع درمان بوده و قرار است به زودی به درمان شماره یک ارتودنسی تبدیل شود. حتی ادعاهایی مطرح شده که نشان می دهد ارتودنسی ثابت منسوخ شده و به زودی جای خود را به این شیوه نوین درمانی می دهد. در این مقاله درباره درستی یا نادرستی این ادعاها توضیحاتی ارائه شده است.

ارتودنسی ثابت چیست؟

به طور کلی متخصصین ارتودنسی برای اینکه بتوانند دندان ها را مرتب کنند علاوه بر دانش و مهارتی که دارند نیازمند دستگاه ها و تجهیزات درمانی هستند. این دستگاه ها معمولا به سطح دندان ها متصل می شوند و یا به هر شکلی در حفره دهان قرار می گیرند.

بیشتر آن ها ثابت هستند و طی یک جلسه توسط متخصص به دندان ها متصل می شوند و تا زمانی که دندان ها مرتب نشوند برداشته نخواهند شد. چون این ها به دندان ثابت و فیکس می شوند در اصطلاح می گوییم ارتودنسی ثابت انجام شده. بنابراین منظور از این شکل ارتودنسی، استفاده از دستگاه هایی است که از ابتدا تا آخر درمان به دندان ها متصل هستند و تنظمیات آن توسط متخصص به صورت دوره ای انجام می شود.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی بیشتر یک اصطلاح است تا روش درمان. زمانی که تجهیزات و دستگاه های درمانی ارتودنسی کمتر قابل توجه باشند و یا کسی متوجه آن ها نباشد اصطلاحا گفته می شود بیمار تحت درمان با ارتودنسی نامرئی است. در واقع زمانی که دستگاه ها حین استفاده توجهی به خود جلب نکنند نامرئی به شمار می روند. این کلیت درمان نامرئی است.

در ایران زمانی که صبحت از این شکل ارتودنسی می شود بیشتر منظور الاینرهای شفاف است. الاینرهای در واقع قالب های شفاف از جنس پلاستیک مخصوص هستند که متناسب با وضعیت دندان های شخص ساخته می شوند. به آن ها پلاک ارتودنسی هم گفته می شود.

کدام روش ارتودنسی برای من مناسب تر است؟

اینکه دقیقا کدام روش ها برای شما مناسب هستند را معمولا متخصص ارتودنسی مشخص می کند. و بنابراین تا زمانی که شما تحت ویزیت قرار نگیرید مشخص نمی کند چه روشی برای شما مناسب تر است. با این حال اگر فکر می کنید نامنظمی دندانی اندکی دارید و همزمان ناهنجاری فکی ندارید می توان گفت شما کاندید مناسبی برای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف خواهید بود. برعکس اگر مشکل نامنظمی شدید دندانی دارید و در کنارش ناهنجاری فکی نیز مشهود دارید دیگر باید به فکر ارتودنسی ثابت باشید. لطفا برای بررسی و تشخیص دقیق حتما یک متخصص ارتودنسی در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید و برای ویزیت و معاینه به او مراجعه کن

تعداد صفحات : 21

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2009
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 912
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 92
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1233
  • بازدید ماه : 51070
  • بازدید سال : 60812
  • بازدید کلی : 3308361
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی